2013-08-11 @ 22:22:00 / Filippa

Skillnad på tävling eller träning ! ..

Är det skillnad på tävling eller träning ? . Det är det. Det känner man . Både på en själv och hästen . Hästen känner på sig att det är tävling när man tvättar dom ,knoppar dom osv .

Man knoppar ju inte dom varje träning . I allafall inte jag . Men jag känner stor skillnad på tävling och träning . Både en själv blir ju lite nervös och även hästen . Det känner man ju på sig .

Man blir mer nervös för man vill prestera bättre på tävling, på träning är man för att lära sig mer än på tävling.Så är det . Man tränar ju på träning för att det ska gå bra på tävling . Men det är endå helt olika . Om jag hoppar 1 meter på träning så tävlar jag ju inte 1 m . Om ni förstår vad jag menar..

Det är ju inte samma sak ,svårt att förklara vad jag menar.


Vi kan ju hoppa allt utan problem på träning . Men på tävling kan det bli lite svårare .
Men bara ibland .det är inte samma på tävling och träning . Vad tycker ni? Vad är eran åsikt ?. Det här var min  

'
 
 
 

 

 



Postat av: Sanna Bäckström

Jag tror man blir mer nervös för man vill prestera bättre på tävling, på tränings är man för att lära sig mer än på tävling. Men jag blir alltid lite nervös innan tävling, haha! :)

2013-08-12 @ 00:40:23 / http://sannas.horseworld.se
Postat av: Tuuli Elmgren

Sv; Eller hur..

2013-08-12 @ 10:22:23 / http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: