2013-02-24 @ 10:12:28 / Filippa

Söndag !

Godmorgon ,jag har varit vaken ett tag,men skriver ett "godmorgn" inlägg nu ,spelarålan ;) 
 
Nu på morgonen ska vi eventuellt åka slalom ,fårse :) Sedan vid 14.00 ska vi åka på SRK och äta smörgostårta och så . Dom hade fått något pris så då ska vi fyra det :) Efter det ska vi åka upp till Totte ,vet ej vart vi rider idag. Men tänkte i allafall berätta lite om gårdagens ridpass för er :) 
 
Vi börjar med Totte och Shanti :)
 
Då red Fanny Shanti och jag Totte . Vi red nedre i en timma .  Dom fick mest bara tare lungt i skritt och trav ,plömsa lite i ljupsnön och sådär ! Båda hästarna gick med örorna spikraka frammot!♥ Men dom var iaf duktiga och så . Såklart mockade vi och fixade allt :) Också fick dom massa morötter och efter det å ut i hagen och mysa .
 
Nu tar vi Sham och Nelson  :)
 
Vi åkte till dom med Anna . Vi började med att mocka,fylla vatten och sånt . Sedan tog vi in ponnysarna och började borsta . Jag red Sham och Fanny Nelson . Vi red först ut en bit ,men Nelson höll på att resa och bocka i skritten så då vände vi och red lite på planen så att han fick ridas lite igenom i skritt och trav men han fortsatte där också ,det kan bro på rakningen men vet ej . Visst,förut bockade han också ,men absolut inte i skritten han reste sig alldrig heller . D ställde vi in Nelson i boxen också red jag och Anna ut en sväng i skritt och trav och dom var duktiga ocn så :) Sedan när vi kom tillbaka till stallet bortsade vi av alla hästarna och så ,också fick dom fick morötter och sedan fick dom gå ut i hagen och mummsa hö. 
 
Efter det åt vi och såg på mello och åt godis ,jag och Fanny var också med Tuva och vi gjorde lite allt möjligt ,så det var roligt . ♥
 
Puss/kram !
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: Friskey

Vilka fina ponnysar! :)
Hoppas ni haft en bra helg! :)

2013-02-24 @ 20:39:59 / http://friskey.weride.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: