2013-10-29 @ 14:58:28 / Filippa

Hoppträningen idag-Film + utvärdering

Idag var der ju hoppträning på schemat . Fast det var lite speciellt idag,jag red ner med Totte till SRK . Alla ställde in hästarna i uteboxarna också fick dom står där . La på ett flecetäcke på Totte eftersom han är nyrakad också fick han lite hö . Medans så hade vi teori . Vi jobbad i grupper . Lite "allmän" fakta om hästarna typ . När det var slut så skulle vi gå och göra iordning hästarna och ta med dom till ridhuset . Vi hade redan byggt banan . Så det  var bara att börja rida :D 
 
Vi jobbade i två volter  . Jag jobbade lösgörande med Totte . Ställde honom och sånt . Han  vart såå fin i både skritten,traven och galoppen . Han var verkligen arbetsvillig och jättefin i formen . 
 
Sen när det var dags att börja hoppa så hoppade vi b.l.a studs ,mur m.m. Skit roligt att hoppa studs . Totte hoppade fint hela tiden . Runda och fina språng . Muren så tittade han inte alls på . Han bara flyger över alla hinder  .Hoppade massa olika diagnaler så det var superkul .När vi hade hoppat olika diagonaler några gånger så hoppade vi en bana . 
 
 
Jag är riktigt nöjd . Vi hade bra temo mot alla hinder,samt fina och runda språng . Totte hoppade jättefint över alla hinder . Min fina ponny . Jag är jättenöjd . Har inte så mycket mer att säga . Men NI får ju film så ni kan titta vad ni tycker . Jag är i allafall nöjd och Catta (vår tränare) tyckte också att det var bra . Hindrerna låg på ungefär 80-90 cm tror jag . 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: