2014-04-11 @ 21:54:31 / Filippa

HELG♥

Fredag kväll vilket innebär helg , när helgen är över då går vi måndag , tisdag och onsdag i skolan sedan är det påsklov , guu vad skönt det blir...
 

Imorse var vi och släppte ut pållarna , sedan åkte vi hem och bytte om , fikade lite sedan gick vi till skolan . Dagen i skolan var ganska lugn endå , hade några lektioner , dom två sista timmarna såg vi på en film , både vår klass och den andra femman . Det var chill . Efter skolan gick vi hem , bytte om och åkte till stallet. 
 
I stallet fixade mamma och Fanny allt , jag borstade Totte och sånt . Red sedan ut en långtur tillsammans med Jenny och Tove . Vi red mot hov , och sen runt till kvarsätt . En jättemysig ridväg , verkligen . Skrittade såklart fram , sedan travde vi väldigt mycket , nästan hela vägen . Massa långsträckor , galopperade också mycket både på långa raksträckor och uppförbackar .Underlaget var perfekt ,nej men grymt :D Totte tyckte att det var kul , även jag .Nöjd över bäbis , väldigt bra konditions träning för hästarna att trava och galoppera mycket . Kul  var der i allafall . Vädret var ju inte heller att klaga på ,solen sken och det var vaarmt !
 
När allt var klart i stallet åkte vi hem , åt . Gick på affären ,nu är Hedvig här. Vi har tagit det lungt ,har skoj med bästis fästis . 
 
Tänkte även berätta en liten gullig/rolig sak för er . I allafall vad jag tycker , charmigt var det . Elin (som äger stallet ) skulle gå och ta av Totte täcket idag på dagen .Eftersom det var så varmt , och då när hon kom låg han ner och typ sträkte på sig , Totte ligger alltid så när han solar .Han snarkade jättemycket , men hon stog i allafall och knäppte kort . Totte märkte inte hon, också sa hon nått typ "Totte har du fått solsting" . Och då flög han upp och sprang iväg , han blev lite rädd lillgubben .Han hade ju inte märkt nått ,lite charmigt tycker jag i allafall . Han låg där i solen och vilade och snarkade samtidigt . Fina ponny♥
 

Hörs imorgon i allafall , ha en grym fredagskväll , och till er som nu har fått lov .
Ha ett bra påsklov ! 
 
 Kolla va sööt :)
 
//Filippa
 
 
 


Postat av: Freia

Åhh vad gulligt :D

2014-04-12 @ 14:15:34 / http://enkopingsryttare.horseworld.se
Postat av: Nicole

Hej, undrar hur ni gör eran header!
Eller om någon gör den till er? Isåfall vem?
Annars tänkte jag fråga om ni kunde göra en till mig och min kompis blogg?
Isåfall kan ni ju kommentera på vår blogh:)

2014-04-12 @ 18:12:18 / http://jumpers.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: