2014-12-08 @ 22:18:40 / filippa

Dagens Totte.

Idag tänkte jag rida ut med Linn och Filippa R . Men underlaget är fortfarande lika dåligt,hårt och knöligt.Snälla kan det inte bara komma snö, vi vill ha vinter här uppe i norrland. Det är så lätt att dom stukar fötterna eller nått ute nu.Så jag Linn och Hedvig skrittade ner till ridhuset. Medans jag red fixade mamma och Fanny allt i stallet. 
 
Jag började att klä av Totte hans täcke, och min jacka , pannlampa och alla reflexer. Så vi skulle känna oss lite smidiga,hehe. Skrittjobbade honom i båda varven, gjorde halt vid varje bokstav.Han var piggelin, men han vart fin tillslut. Travade runt i båda varven.Gjorde olika övningar . b.l.a halter lite då och då, serpentiner. Bytte varv ganska ofta för att underhålla Tottesmåtte. Gjorde även lite tempoväxlingar , samla öka mellan varje bokstav, gjorde även många ökningar (vänd snett igen). Shit vad han kan länga på stegen , han kan det där med att öka. Jobbade intensift i båda varven. 
 
Galopperade väldigt mycket,gjorde mycket olika saker.Galopperade runt fyrkatsspåret, på volt , galoppombyten och mycket mer. Ökade ,samlade , skritt till galopp, halt till galopp. Mycke sånt , så han skulle lyssna bra på mig.Det tyckte jag han gjorde . Han fick även till några bra galoppombyten till både vänster och höger varv, hans favvo varv är vänster. 
 
Travade sedan av med halv långa tyglar , klädde på han och mig igen och sen skrittade vi hem i mörkret.
Nöjd med honom idag , han var pigg men stundtals riktigt fin. 
 
Har tyvär ingen bild från idag, ni får nöja er med en gammal. 
 
 


 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: