2014-12-23 @ 18:49:59 / Filippa

Hej mitt vinterland :*

Åh , det är så himla mysigt när det är alldeles vitt utanför fönstret . Snöat nästan hela dagen idag också .Så nu har vi en hel del snö här i norrland . Jag kan typ inte förstå att det är jullafton imorgon . Så himla kul , dan före dan nu typ. 
 
Idag vaknade vi och bytte om och så , klockan tio var vi på srk och då skulle vi gå gröntkort kursen. Eftersom vi måste ha det själv när vi fyller 13 , så det är bra att ta det nu. Den höll  på till tolv ungefär , då stannade Fanny nere på srk och jag åkte upp till stallet . Borstade Totte och red ner han i den vita och fina skogen . Det var ridlektion på srk , det gick bra .
 
Jag och Fanny gick upp till stallet igen , fixade Totte , fixade allt i stallet , ställde in Tottsmått i boxen med en tuss hö . Då julpyntade vi lite , vi gjorde det första gången när det var 1 advent . Men totte har ju ätit upp allt granris och det har blivit lite fult . Så vi har bättrat på det . Vi myste med honom i boxen och hade en mysig stalldag till någonting runt fem. Då kom mamma och hämtade oss och nu är vi hemma . 
 
Nu ska vi strax ta fram julgranen , lägga julklapparna där under och fixa lite gotti . Sen är det ju även uppesittarkväll hela kvällen . Ska ni se på den ? Hörs mer strax .
 
Såhär såg Totte ut när vi red idag . 

//FILIPPA
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: