2014-02-26 @ 21:08:22 / Filippa

Dagens hoppträning!

Hoppträning idag för Catta!
 
Vi började med att jobba lite markarbete , mycket skritt trav och galopp . Totte var väldigt duktig , lyssnade på mig och så . Vi samlade både galoppen och traven så lite som vi kunde , sen skulle vi öka och i normaltempo . Han var väldigt lugn och arbetsvillig . Vi hoppade lite upphöjda bommar , skulle skritta mot dom, 2 meter innan börja galoppera , sen direkt efter bryta av till skritt, två meter innan galopp osv . Väldigt bra lydnadsövning , sen skulle vi galoppera igenom hela med fyra galoppsprång imellan . Gick jättebra :D Även då lyssnade han på mig . 
 
Sen hoppade vi lite oxar , sen en bana . Totte stannade två gånger när vi hoppade en slags kombination , men det var faktiskt mitt fel . Jag red dåligt och så ,men dom andra sprången var  bra . Både på banan och så  . På slutet hoppade vi omhoppningssvängar .Hnderhöjderna låg runt 90 cm kan jag tänka mig .
Ridpasset var verkligen superkul , Totte var superduktig ♥
 
Efter ridpasset fick  Totte massa pussar och ompyssling . 
Ni får film i nästa inlägg , måste lägga undan datorn nu och fixa mig. Så filmen fixar jag när jag ligger i sängen . 
 
Hoppas ni haft en grym dag , ursäktar bloggningen :/
 
//Filippa
En bild på Totten från i söndags innan en barbackatur . 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: