2014-03-22 @ 21:32:46 / Filippa

Jättebra ridpass!

Idag red jag lite i paddocken , solen sken och det var grymt väder !
 

Idag  tränade jag mycket lydnad , gas och mycket broms .Började med att jobba mycket skritt jobb , mycket halter och övergångar . Gjorde halt vid varje bokstav . Han lyssnade grymt bra , behövde bara säga brr så stannade han . Jobbade honom i låg form . Gjorde det i båda varven !
 
Sen travade jag väldigt mycket , Totte var väldigt lugn och lyssande på mig . Gjorde även halter lite då och då där , och skritt övergångar m.m . Gjorde mycket serpentiner , volter . Ställde honom lite , så att han blev lösgjord . 
 
Galoppen var också grym, kunde samla den hur mycket jag vill . Sedan ha ett bra mellan tempo och även öka . Galopperade på volt och runt fyrkatsspåret . Gjorde lite galoppombyten . Totte var jätteduktig hela ridpasset ,verkligen . Supernöjd med prinsen :) Travade även av honom med långa tyglar, han var väldigt avspänd och lugn . 
 
När vi kom tillbaka borstade jag honom , spolade av benen .Eftersom han var väldigt lerig, man vill ju inte att han ska få mugg, problem med karlederna . Superviktigt att dom är rena där ! 
 
Outfiten då ? Vi körde på blått idag . Hot or not ?
Han är ju fin i alla färger så det blir ju alltid en tumme upp för snyggheten  ;) 
 
//Filippa
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: Tyra

JÄTTE FIN I BLÅTT

2014-03-23 @ 13:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: