2014-11-27 @ 23:31:37 / Fanny

Dagens ridpass

Hej på er alla glada! 

Idag red jag till ridhuset och red lite dressyr där. Han var väldigt pigg från början, men skritt jobbade han väldigt mycket, så han vart lungn. 

Gjorde några Skänkelvikningar, ställde och böjde i båda varven. Och efter ett tag började jag trava. Travade först bara lite runt ridhuset. Böjde honom och sånt där i båda varven. Sen red jag lite på volter och såntdär. 

Sen fick han skritta ett litet tag. Sedan jobbade jag han lite i skritten och därefter började jag trava. Jag bytte varv lite då och då. Gjorde lite tempoväxlingar, förlängd trav osv. Han var jättefin. 

Sedan till galoppen så började jag med att galoppera på en volt. Böjde och ställde han litegrann. Sedan gjorde jag samma i andra varvet. Gjorde lite tempoväxlingar även där. Sen galopperade jag han runt på långsidan.

Sedan efter jag hade galopperar i båda varven gjorde jag lite galoppombyten. Han kändes jättebra. Skrittade lite. Sen tog jag någon galopp till. 

Sen travade jag av honom och satt sedan på han alla reflexer och även alla mina reflexer, pannlampa osv. Och red upp till stallet Totte står i. 

Nu ska jag sova , imorgon är vi lediga från skolan, eftersom vi åker till Stockholm. Kommer komma massa inlägg där då. Också finns det ju ett inlägg lite längre ner där vi har skrivit när vi kommer vara på Horseshow och hur länge vi kommer vara i Stockholm osv. Hoppas att vi ses där! :)

En liten bild från idag. Bästa ponny

/Fanny 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: