2014-11-08 @ 22:05:18 / Fanny & Filippa

Dagens tävlingsresultat-timrå

Ld , Fanny och Sassa 
 
Jag tävlade då LD med Sassa. Banan var väldigt enkel. Det var bara 8hinder, alltså 1-8. Det var alltså bedömningen cler round. Jag började med att rida fram utomhus. För man får ju inte gå in i ridhusen direkt. Så det fanns typ som en " travbana" fast inte riktigt en travbana där. Så jag började med att rida fram på den. Jag började med att skrittjobba, sedan travade jag. Och sedan galopp. Gjorde massa tempoväxlingar osv. Sedan när jag fick gå in i ridhuset red jag först lite i alla gångarter, sedan började jag hoppa fram. Började med att hoppa "lilla" ett antal gånger, sedan räcket , och därefter oxern. Hon kändes jättefin och frammåt vid skänkeln.Sedan när det väl var min tur att gå in på banan, då gick jag först igenom banan en gång. Sedan fattade jag galopp och började hoppa banan. Hon hoppade fint och det kändes jättebra. Vi nollade och fick en rosset. 
 
 Lc , Fanny och Totte 

Jag började med att rida fram,såklart, hehe. Red först ute i alla gångarter.Lite tempoväxlingar osv. Han var jätteduktig. Liten piggelin.Sedan när jag väl fick gå in på framridningen i ridhuset började jag med att trava och galoppera något varv. Och sen började jag hoppa fram. Som ni kanske läst tidigare på bloggen så har ni kanske hört att vi inte bruka hoppa fram så jättemycket. Bara typ 1 språng på varje hinder, men om det språnget inte kändes bra , så tar vi såklart om det. Så det gjorde vi även idag. Han hoppade verkligen jättefint.Sedan när det var min tur att gå in på banan så gick jag igenom den en gång. Sedan när jag fick startsignal så fattade jag galopp och körde igång. Han hoppade verkligen jättefint. Jättefina språng på alla hinder. Sen på sista hindret i grundomgången fick vi ett litet skitpet, klart det är surt. Men är jättenöjd med honom endå och han var jätteduktig. Och då fick vi somsakt inte fortsätta i omhoppningen. Är iallafall jättenöjd med honom
 
Lc, Filippa och Sassa 

Innan jag fick gå in i ridhuset och rida fram så red jag och Fanny fram i alla gångarter på en liten väg .Tempoväxlingar m.m. Sedan gick jag in på framhoppningen , fortsatte att rida fram där . Galopperade mycke , hoppade fram ett par gånger på varje hinder . För att Sassa behöver helt enkelt ridas fram väldigt mycket .Det kändes bra , jag hade hon framme för skänkeln . Inne på banan hoppade jag felfritt hela grunden , omhoppningen också felfri på hinder , men jag tappa bort vart nian var . Ni kommer få se på filmen i ett annat inlägg . Fick lite hjärnsläpp, banan var ganska klurig . Det var mitt fel . Jag är i allafall jättenöjd, skulle jag styrt på hinder nr 9 så skulle jag blivit placerad , surt . Men jag är i allafall jättenöjd :) 
 
Totte och Sassa efter LC klassen. Nöjda och glada ponnysar♥
 
/fanny&filippa
 


Postat av: Anonym

"Trav banan" är för fyr gång , fem gångs tävlingar med isladashästar har själv tävlat där😊

Svar: ja,precis:) Visste inte riktigt vad jag skulle kalla det.
None None

2014-11-09 @ 21:56:22
Postat av: Filippa M [foto & mode]

Åh så söta, jätte fin blogg ni har :) Ha en bra vecka, kram

2014-11-10 @ 20:58:36 / http://filippamyhrberg.se
Postat av: Anonym

Ja det heter ju inget speciellt direkt typ islandshäst trav bana kanske ? 😌🐴

2014-11-11 @ 07:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: