2014-11-25 @ 21:23:56 / Filippa

Läsarfråga!

Har ni era hästar på lösdrift eller står dom inne på natten och så ?
Och varför ? 
 
Totte står inte på  lödsdrift , han står i hagen från 7,8 eller 9 på morgonen och går in mellan fyra/fem . Han står inne på natten och det gör dom andra i vårtat stall. Varför är väll för att vi tycker att det känns tryggast att ha dom inne på natten. Också är det ju mysigt för dom att få gå in och sova . Det verkar också ganska mysigt att ha dom på lösdrift men jag vill ha Totte inne på natten och sånt. 
 
//Filippa
 


Postat av: Frida

Jag rider ju på ridskola men våra hästar går på lösdrift/ute dygnet runt året runt. Självklart får dom står inne om det väntas en kraftig snöstorm och så vidare. Men alla våra hästar trivas med det och är väldigt sura på oss om det är så att dom måste stå inne en natt p.g.a skada eller liknande ;) Fast mest sur är nog sällskapskompisen som också får stå inne en natt fast den inte behöver, haha

2014-11-26 @ 07:37:12 / http://fridalinden.horseworld.se
Postat av: Julia

Mina medryttarhästar går på lösdrift året runt men har tillgång till boxar om de skulle bli snö storm eller något. Det funkar jättebra och jg tror att alla hästar trivs bäst så! Jag tror inte att hästarna tycker att det är så mysigt att bli inlåsta i en "bur"..

2014-11-27 @ 18:34:50 / http://livetsomNHryttare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: