2014-11-12 @ 20:13:40 / Allmänt

Liten dressyrponny !

Idag så red jag lite dressyr i ridhuset , skulle rida lite bommar och så men tog alldrig fram det . Från början var det tre andra där också , men på slutet var det bara jag och en annan tjej där . Så vi var helt ensamma i stora ridhuset ,skönt ! 

Jag började med att skrittjobba när jag kom ner till ridhuset . Då var han väldigt stressad och lyssnade inte så bra . Men ju mer jag jobbade desto bättre blev han . När jag kände att jag hade jobbat klart i skritten så travade jag fram lite . I traven var han riktigt fin , jag fick han lugn och så. Han jobbade fint i formen. 

Gjorde lite olika övningar , b.l.a serpentiner , red på fyrkantsspåret och volt , gjorde lite tempoväxlingar, sidverdsrörelser m.m . 

Samlade och ökade mycket , gjorde mycket halter och så. Så att han skulle lyssna på mig . Och det gjorde han . Travökningarna gjorde han kanon.Han lyfte på benen bra och längde på stegen mycket . 

I galoppen red jag mycket på volt i början , mellan galopp , samlad och ökat. Gjorde även lite galoppombyten i båda varven . Totte var duktig , på slutet lyssnade han riktgt bra på mig . När jag hade ridit i ca 45-50 minuter så Travde jag av i samlat tempo . Med lite längre tyglar , så han skulle få sträcka ut på huvudet . Skrittade sedan hem . Jag är jättenöjd med Totteälskling<3 



Två schrenshots från filmen . 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: