2014-10-15 @ 21:18:59 / Filippa

Dagens hoppträning !

Idag så hade vi hoppträning  .Jättekul :) 
 
Från början fick vi trava fritt ,  och såklart skritta fram själv . Det gjorde jag påvägen ner till ridhuset . När jag kom ner till ridhuset började jag jobba Totte lite . Han var sjukt stark och taggad . Han var lite tokig , men han lugnade ner sig mitt lilla dampo . I traven jobbade jag han i en låg form , lugn trav . Så att han skulle bli mjuk och så . Gjorde lite olika ridvägar . 
 
Sen så började vi med att göra lite markarbete  , träna lite bommar och så . Det gick jättebra . Han lyssnade på mig , det var bra träning . Sen så red vi på volter i båda varven , först i trav och skulle flytta bakdelen lite . Sen så galopperade vi även i båda varven . 
 
Efter det började galoppera över lite bockar på volten . Han var väldigt pigg , extra "stark" i höger varv . I vänstervarv var han lite lugnare och lyssnade bättre . Vi gjorde det i båda varven . Sen så travhoppade vi ett räcke i båda varven .Sen så hoppade vi en oxer i båda varven , fast i galopp . Han hoppade fint och så . 
 
Sedan höjde vi det lite .Skulle hoppa en slags bana, lydnadsbana . Den var väldigt bra att träna på ridvägar och så . Shit vad starl han var då , det kändes som det såg helt katastrof ut fast det kanske det inte gjorde . Han hoppade bra i allafall , gjorde det typ två gånger . Sedan höjde vi lite mer och hoppade lite diagonaler . 
 
Sedan hoppade vi en bana igen , då kändes det jättebra . Han hoppade superbra , det såg fint ut , och det kändes bra . Då låg hindrerna på 95- 100 cm . Jättenöjd med dagens hoppträning .
 
Två schreenshots (vet inte hur det stavas) från filmen . 
 
//Filippa
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: