2014-10-23 @ 23:12:17 / Allmänt

Dagens roliga ridtur !

Idag när vi kom till stallet fixade jag och Fanny allt åt totte . Tog in honom och borstade bäbis , myste med honom osv . Satt på han sadel och träns och allt det vanliga . Jag red ut med Adeline. 

Vi red mot kossorna i det fina vädret , host. Det regnade och var väldigt blåsigt . Men man märker inte att det regnar så mycket när man rider. Men jag märkte det på jackan och Tottes ridtäcke. Det var alldeles blankt. Jag frös väldigt mycke om fingrarna på slutet av passet , brrr. Kallt ute nu . Nu börjar vintern närma dig . Både kul och tråkigt med vinter , men mest positivist.

Totte och pottan ( Adelines ponny ) tyckte att det var superkul och som var pigga och glada . Även vi ryttare såklart . Vi red ganska långt , lite mer en en timma. Travde och galopperade väldigt mycke , långa sträckor. Så himla mysigt och kul . Jättenöjd med ridpasset , vi bara hade kul och myste på . Det är verkligen kul att reyca ute . 

Efter ridpasset var han ganska lerig , så jag spolade av benen och borstade av han resten ca kroppen + kratsade hovarna såklart , hedde på hovolja . Sen fick han gå in i boxen och mysa tills han skulle få kvällsmaten .

Har tyvär ingen bild från idag men ni får en annan bild. 


Dressyrponny kan han också vara . 

//Filippa 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: