2014-09-13 @ 14:54:09 / Filippa

Dagens tävlingsresultat!

Idag var det dressyrtävling på njurunda ryttarförening . Jag tävlade programmet LB:1 . 
 
På framridningen , asså shit vad fin han var . Riktigt lugn , fin , lyhörd och allt bra . Han var en riktig dressyrponny. Det kändes så bra . I alla gångarter jobbade han jättefint och så .Sedan när det var en innan mig gick jag in på en collecting ring . Vet inte riktigt hur det stavas . Skrittjobbade lite där och även lite travjobb . 
 
När jag sedan kom in på riktiga dressyrbanan så böjade jag trava runt lite tills jag fick startsingal .Han var verkligen superfin hela programmet , lyssnade på mig . Jag fick lite avdrag för att jag gjorde en för liten serpentinbåge ,på sista serpentinen . Men det var bara några ryssarmissar , hästen gjorde det han skulle . 
 
Jag är supernöjd i allafall , jag hade även sporrar . Eftersom man måste det . Och det brukar jag inte rida med på honom , men jag tröck inte på utan höll bara om så det spelar ju ingen roll .Han var suuperfin , och jag är sjukt nöjd . Jag fick 166,5 päng och 57,41 procent . Och det är jag nöjd med . 
 
Mamma filmade inte , fast jag sa det åt henne . Men hon hade tydligen inte hört det . Hehe, jag skulle gärna velat haft film men får nöja mig med bilder :) 
 
//Filippa
 
 
 
 


Postat av: Katja

Vad roligt att det gick så bra i dressyren! Lite ryttarmissar hit eller dit spelar ju inte så stor roll - det viktigaste är att du hade en bra känsla och att han kändes fin! Pussa honom så mycket från oss!

Svar: Ja , det ska vi göra ! ♥
None None

2014-09-13 @ 18:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: