2014-09-06 @ 13:22:52 / Filippa

Onsdagens och fredagens ridpass !

Onsdagens : 
 
I onsdags hade vi hoppträning . Jag hopptränade för Catta . Först red vi fram på gräset .Från början var Totte väldigt ryckig och så . Men han vart riktigt fin och lyssnade bra . Vi red i alla gångarter , gjorde lite skänkelvikningar , lydnadsövningar osv . Sen gick vi in på vanliga ridbanan . Dör hoppade vi först lite upphöjda bommar , på både raktspår och volt .Vi tränade även på avstånd m.m . Shit vad stark han var i början ,men han vart lite lugnare på slutet . Dom ska ju vara pigga och glada :D Sen så la vi även till ett räcke och en oxer .Som kanske låg på 85 cm . Så vi tränade mest lite gymnastik hoppning . Totte var hoppglad och väligt pigg . Han hoppade fint och så . Så jag är nöjd .
 
Vi var rosa .Som ni ser på bilden . 
 
Fredagens ridpass :
 
I igår var det ridlektion för Anna ,Fanny hade en ridskoleponny och jag Totte.Eftersom han ska tävla ville imorgon ville jag inte att vi skulle hoppa så mycket , men som  tur skulle vi inte det .Så jag var med . Först red vi fram på en liten gräsplätt . Han var väldigt fin , lyssnade på mig , arbetsvillig och sånt . Sen skulle vi hoppa lite terränghinder ute i skogen .Bara små , Totte tycker att det är så himla kul . Man ser att han  kan det där , terrängkungen i täten liksom . Han hoppade allt , lite däckhinder, stockar m.m .Jätte roligt .Först var det inne i skogen några små hinder sen red vi in i en hage och hoppade en stock . Så jag är nöjd även med gårdagens ridpass .  Igår hade vi en ljusblå outfit . Har tyvär ingen bild därifrån. 
 
Idag ska han ridas ut lite lungt i alla gångarter . 
 
//Filippa
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: