2015-02-01 @ 17:10:10 / Fanny

Dagens tävlingsresultat!

Idag vart det då klubbtävling på ridskolan. Och jag & Tottis tävlade 80cm, som är LC för Totte. 
Första tävlingen för år 2015, nästa tävling är någon gång i Februari, i Timrå. Fast då är det Filippa som ska tävla Totte, också är det en klubbdressyr snart också :)
 
 
Jag började med att gå banan, såklart ;) Banan var väldigt lätt. Men i 80 och uppåt var den 2 faser, 1-6,ohch om man hade nollat tills dess så fick man fortsätta på 7-10. Red fram i alla gångarter. Sen började jag hoppa fram på "lilla" två gånger ungefär, sedan ungefär 2 gånger på räcket, och ungefär två gånger på oxern också. Och alla språng på framridningen kändes helt perfekta, han trampade inte in någonting alls och bra flög över hindrerna. Han hoppade verkligen superfint. Sen så travade och skrittade jag bara runt tills det var min tur att gå in på banan. Super taggad var jag och Totte iallafall. 
 
När jag fick komma in på banan och när jag fick startsignal så började jag . Han hoppade verkligen hur bra som helst inne på banan , trampade inte in någonting eller så. Han var nolla på alla hinder tills hinder nummer 8 , då fick vi ett stopp. Vet inte riktigt vad det berodde på , men hindret kom ur sväng eller hur man ska säga och jag skulle samlat lite mer framför hindret, då tror jag att vi inte skulle fått ett stopp. Men han stannade där och det vart faktiskt en liten avramling. Så synd, men ändå väldigt nöjd. Två hinder kvar , men det är sånt som händer inom ridsporten. Är iallafall jätte nöjd med alla språng, bortset från min egna lilla flygtur ;) , är jättenöjd med Totte i allafall och han är verkligen bäst. 
 
Det var ganska många som fotade faktiskt, fast har inte fått bilder från alla ännu. Men Filippa fick några fina bilder på mig och Totte, också har jag fått av en annan tjej också . Film kommer också komma senare ikväll(förmodligen ikväll) och bilder kommer att komma upp i lite olika inlägg. Men bjuder på två fina bilder i detta inlägg :) 
 
/fanny



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: