2015-05-18 @ 16:22:33 / Fanny

Gårdagens tävlingsresultat| Fanny & Totte

Hej, igår var det ju hopptävling i Ånge. Jag tävlade LC , och andra omgången av agria ponny trophy. 

Banan tyckte jag var jättebra, många svängar osv. Bra underlag också. Skrittade först fram väligt mycket, började med att rida fram i en paddock ute, i alla gångarter. Väldigt fin var han och jag gjorde många tempoväxlingar. Sen när jag fick komma in på framhoppningen så travade jag lite och sedan galopperade ett varv ungefär. Hoppade sedan "lilla" två gånger, superfint. Efter det hoppade jag räcket, verkligen ett supersprång. Hoppade också oxern en gång, supersprång där också. Och jag brukar bara hoppa framhoppningshindrerna ungefär 1 gång, om språnget inte känns bra brukar jag ta det en gång till. Men jag tycker att det räcker, passar super iallafall till Totte. 
 
Sen tills det var min tur att komma in på banan och hoppa så travade och skrittade jag bara runt, när det var min tur att komma in så gick jag in på banan och trava ett par steg och sedan fattade galopp, fick startsignal ganska så fort och då började jag hoppa. Det var 1-8 , 9-13. Han hoppade 1an och 2an superfint verkligen, 3 fick vi ett stopp på, helt och hållet mitt fel, men tog om hindret och då vart det ett super språng, samma på 4an, det var en mur, verkligen ett super språng. Samma 5,6,7 och 8, hur fina språng som helst verkligen. Så ett surt stopp helt enkelt, men verkligen mitt fel. Han var verkligen på hopphumör och det kändes jättebra. Är iallafall supernöjd över rundan och var jätte glad, trots stoppet, men jag visste att det var mitt fel. 4 fel vart det men verkligen supersprång.

 Film kommer att komma. Det var lite fotografier där också, så har fått lite bilder och jag kommer att få fler , också fotade Filippa också, superfina bilder iallafall. 

/Fanny 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: