2013-12-08 @ 17:37:09 / Filippa tipsar

Filippa tipsar !

Idag tänkte jag tipsa om en enkel snygg och enkel inbakad fläta som man kan göra på hästen . 
Dock var det här bilden fotad efter ridturen idag så flätan var inte den snyggaste . 
Steg 1 . Borsta manen så den inte är några tover . 
 
steg 2 .Börja fläta som vanligt . 
 
Steg 3 .Börja fläta en inbakad fläta genom att ta en tuss från höger . .
 
Steg 4 . Sedan tar du en tuss från vänster och bakar in den i fätan . 
 
Steg 5. Sedan fortsätter du så över hela manen ,att du tar en tuss från höger ,sedan från vänster du gör en enda stor fläta över hela manen . 
 
steg 6 . Sedan flätar du en vanlig fläta på slutet så det blir ett fint slut , 
 
Som ni märker är jag inte så bra på att förklara ,men hoppas ni förstog något.
Dom är faktiskt riktigt fina  . 
 
//Filippa


Postat av: Anonym

Jag brukar göra sånna flätor i min hästs man! Dom är super fina

2013-12-09 @ 23:14:02
Postat av: Anonym

Jag brukar göra sånna flätor i min hästs man! Dom är super fina

2013-12-09 @ 23:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: