2014-04-05 @ 19:34:15 / Filippa

Frihetsdressyr + ridning i grimma

Gud , vilken underbar ponny vi har♥
 
När vi kom till stallet så tog jag in Totte från hagen , borstade honom och så . Fanny mockade,fyllde vatten och packade hö . Sen gick vi ut med honom till paddocken, körde lite frihetsdressyr . Först hade vi honom i ett grimskaft , sen släppte vi honom . Sprang lite , han sprang efter som en liten gullegull . Gjorde halter osv,sen gjorde vi lite trick  med honom ,lika duktig då :)
 
Sen satt vi på honom sadel , gick ut med honom i paddocken igen , jag hoppade upp och red honom. Red i alla gångarter , första gången på honom utan bett . Alltså i grimma och grimskaft , har viljat prova det flera gånger men det har alldrig blivit av . Jag vart såå glad , Totte var så himla lugn och fin . Jobbade sig neråt och sökte jobb . Han  var helt underbar , Totte njöt att slippa ha bett i mun  ;) Väldigt nöjd i allafall ,det gick mycket bättre en vad jag hade förväntat mig . Älskade ponnyprins♥ 
 
Självklart ska jag göra det fler gånger, superkul var det ! Både frihetsdressyr och rida i grimma . Totte tyckte också att det var kul , han såg ut som en frihetsponny eller vad man säger när han hade repgrimma . Fanny fotade även bilder , kan bjuda på nån i detta inlägget . Det vart bra resultat på fotningen ...
 
När vi var hemma igen åkte vi och  tittade vi på fotbollsmatch , giffarna vann med 1-0 :D 
 
Två bilder är allt jag bjuder på i detta inlägget 
 
//Filippa
 
 
 
 


Postat av: Natural Ponies - Tuuli

Fint det ser ut! Superbra att iallafall variera och rida bettlöst!

2014-04-05 @ 19:57:20 / http://naturalponies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: