2014-10-05 @ 21:22:45 / Fanny

Dagens tävlingsresultat - Fanny och Sassa

Ni alla undrar säkert vem Sassa är . Men det är en tjej som heter Natalie`s ponny . Jättesöt och så , den är 138 cm . C-ponny . Och dom undrarade igår kväll om vi ville tävla den idag och då sa vi ja . Det var spännade eftersom jag aldrig ridit ponnyn förut . Men det är ju jättekul att rida många ponnysar . 
 
LC( 80 cm)
 
Började med att rida fram , red fram ganska länge för att ägarna sa att man behövde det . Han var fin , red i alla gångarter . Mjukade upp henne och så . Sen hoppade jag fram ,hon hoppade fint . Inne på banan gick det jättebra , jag fick ett litet skit pet men annars hoppade hon jättebra . Hon är lite lik Totte i hoppningen , att man måste peppa och hålla om .Jag är jättenöjd ♥ Sedan så efteranmälde vi till LB . 
 
 
 
LB (90 cm ) 
 
Red fram ganska länge då också, fast inte lika länge som förra klassen. Men det gick jättebra på framridningen. Sedan började jag hoppa fram. Kändes jättebra. Och shit vilka språng hon gjorde. Högt över osv. Sedan var det min tur. Travade först lite, sedan fattade jag galopp och började hoppa banan . Hon hoppade jättefint på hinder nr 1 . Sedan på hinder nr 2 fick ett stop , men sedan när jag tog om det så hoppade hon jättefint på det. Sedan stannade hon på första i kombenationen. Och då vart jag utesluten, eftersom det var en regional tävling så då får man ju bara ha två olydnader. Men då tog jag om 1:an , och då hoppade hon jättefint på det. 
 
 
/Fanny



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: