2015-02-08 @ 14:49:00 / Filippa

Programridningen.

Idag var vi med på programridning, superkul och nyttigt var det. Vi var även lite extra fina (då vi skulle vara det). Lite vardagslyx kan man säga.
 
Jag skulle rida 10.00 . Så jag var där nere 09.35 ungefär och red fram i lilla ridhuset.Jobbade i alla gångarter , red igenom dressyr programmet ett gång. Så jag var säker på det, han kändes fin. När klockan var tio gick jag in till stora ridhuset och det var då sälva träningen/programridningen började. Jag red LB:1 , det nya .Dommaren jag red för heter Susanne Rudholm, hon var bra tycker jag. 
 
När jag kom in i stora ridhuset fick jag börja med att rida igenom programmet en gång . Det var liksom en prov omgång kan man säga. Första gången kändes sådär, han var otroligt fin bitvis. Men det fanns saker att förbättra, såklart ;) . I 20 minuter så gjorde vi lite grejer jag skulle förbättra, hon hjälpte mig med det . Så lite träning kan man säga . Totte lyssnde kanon, sen var det dags för att rida programmet för andra gången. Då var det som en tävling , vi fick protokoll och allt . Det kändes superbra , han var verkligen superfin . Framförallt i traven, lite ryckig i galoppen. Men fin även då , jag är så himla nöjd och Totte verkar vara det med sig själv också, såklart. 
 
Film kommer , från den andra gången vi red programmet , för det var det som "vi vart dömda på" eller vad man ska säga. Ni får nöja er med lite bilder just nu , det var Fanny som fotade, på både framridningen och banan . Det var  även hon som filmade för den delen:) 
 
 
 
 //Filippa
 


Postat av: Tuva Björnwall

Duktiga ni!

2015-02-08 @ 16:28:49 / http://fattagaloppen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: