2015-01-10 @ 19:48:00 / Filippa

Leif Hall träning #2

Igår tränade Fanny för Leif Hall och idag var det min tur . Det är då 2 dagars träning , väldigt roligt och lärorikt att träna för tränare som vi inte rider för annars .Det är bra att variera . 
 
När jag kom ner till ridhuset var Totte framskrittad och klar . Så jag började direkt att jobba honom lite i skritten , i båda varven . Vi fick rida runt lite fritt i skritt och trav från början . När vi hade travat fram dom så samlades vi i mitten och pratade om vad vi skulle göra , & lite andra saker . 
 
Vi började med att gå in på en volt , travade i båda varven . På "kortsidorna" av volten skulle vi flytta ut bakdelen . Gjorde det ett par gånger , från början flyttade Totte inte så bra på det , men efter ett tag tyckte jag att det blev mycket bättre och han lyssnade på det han skulle . Då flyttade han ut bakdelen ordentligt utan att jag behövade he bak skänkeln så långt ;). 
 
När vi var nöjda med det så bytte vi övning , då skulle vi rida på volten över bommar .Det var fyra bommar , en vid varrje "sida". Vi skulle ha olika många galoppsprång . Totte och jag låg på runt 5-6 galoppsprång mellan bommarna . Han lyssnade väldigt bra på mig och mina förhållningar . Jag kunde ha det tempot jag behövde , visst han kanske åkte in mot mitten lite . Han drog sig lite innåt , men det fick vi till. Det var mitt fel . Vi gjorde det ett bra tag i båda varven. Jobbigt tyckte Totte, men det förstår jag att Tottegubben gjorde . 
 
Sedan började vi hoppa lite enskilda hinder , först travhoppade vi ett räcke . Han klarade det bra , det vart nått litet galoppssteg nån gång , men han klarade det galanat . Väldigt jobbigt för dom med travhoppning jue . Hoppade sedan en oxer , det var en galoppbom innan . Det skulle vara två galoppsprång mellan bommen och oxern . Även det gick super . Också skulle vi hoppa ett räcke med viss många galoppsprång innan . Sist så hoppade vi en bana . han hoppade verkligen superfint då . Jag är verkligen superduper nöjd . Travade sedan av och skrittade hem . Han var piggelin idag , sötisen . Men när vi kom tillbaka till stallet var han trött . Sommnade nästan på gången . Han fick gå in i boxen med hals fleecetäcke och back on track stallbandage (och hö, godis) . Back on track stallbandagen  är verkligen sååå himla bra , älskar dom .  
 
Tog inte med alla klipp från början .När vi inte hoppade , för att filmen vart vääldigt lång . 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: