2015-01-16 @ 23:19:27 / Frågestund

Svar på frågestunden #1

Har fått en hel del frågor nu ,men ni kan fortfarande skriva fler . Det här är bara första delen , kommer fler . Länk till inägget där ni kan skriva frågor är HÄR
 
Kan ni visa alla hästar i stallet?
Självklart kan vi göra det nån gång .
 
 
Varför köpte ni just totte?
Första intrycket var väll att han var såå söt , & det är väll ett bra första utryck antar jag . Eftersom han är vår alldeles egna drömponny . Också var det för att han var väldigt snäll i hanteringen  , det märkte man på provridningen . Han var rolig och rida , och vi fasnade för Totte . Han kan man lita på till 110 % , verkligen .
 
 
Vad tycker ni om totte?
UNDERBAR.
 
 
 
Gillar ni misslisibell?
Hon är duktig . 
 
 
Vilka serier brukar ni kolla på ?
 
Just nu bara pretty little liars , en stor favorit.
 
 
 Har ni varit utomlands? 
Det har vi.
 
Vad anser ni om att rida utan väst? Liksom tycker ni det finns någon "åldersgräns" osv. För det. 

Jag tycker att det är helt upp till en själv , vi rider utan väst i dressyr, oftast i allafall . Jag tycker själv det är helt okej , det är skönare och man får oftast bättre sits . Jag skulle inte vilja hoppa utan det , inte nu i allafall . Säkert när jag är äldre . Och egentligen nej , jag tycker inte att det finns någon åldersgräns ., som sagt . Det skyddar bra om man skulle ramla av . Väst är bra att ha på sig . 
 
Vad tycker ni om att fota utan hjälm när man sitter på hästen. Tillåtet eller inte tillåtet, enligt er? 

Lite samma där tycker jag , upp till en själv . Om man är rädd om huvudet , jag skulle inte rida utam hjälm dagligen . Absolut inte , på en fotografering brukar vi göra det ibland . En olycka kan inträffa även då , men jag skulle alldrig rida vardagligen utan hjälm ,på en fotografering är det upp till en själv . Bropå . 
 
Långa tyglar (jag vet) . 
 
Hur mycket väger ni?
Vet inte riktigt faktiskt . 
 
 Högsta ni hoppat på totte?
Runt 110-115 cm. Någon stans där imellan. 
 
Hur lång är ni?

Runt 148 cm kort tror jag . Har inte mätt oss på ett tag , så har ingen riktig koll på det. 
 
Del 2 kommer imorgon , håll utik . Glöm inte att ställa fler frågor . 
 
//F&F
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: