2015-04-30 @ 12:02:53 / Fanny

Lördagens tävlingsresultat| Fanny&Totte

Hejhej! 

I lördags var det ju tävling på östjämten, första utetävlingen för iår. Jag tävlade LC . Har inte orkat skriva om det, men idag Torsdag så skriver jag om det. Det tar 1,5-2timmar att åka till östjämten från oss, iallafall med hästtransport.  

Men iallafall först var vi där och bara kollade lite, för vi hade gott med tid på oss, sen när banan var öppen så gick jag banan, banan var bra. Sen så gick vi upp till transporten. Mamma och Filippa fixade Totte och jag mig, eller ja satt på mig hjälp och väst och allt sånt. 

Sen red jag fram,det var framridning ute och framhoppning inne. Men jag skrittade väldigt länge med långa tyglar, sen jobbade jag han lite i skritten,började trava. Travjobbade och ställde han mycket, efter ett tag så galoppjobbade jag honom. Red i alla gångarter, serpentiner osv. Sen när jag fick gå in på framhoppningen började jag med att trava runt i båda varven, galopperade lite. Sedan hoppade jag lilla en gång i varje varv,superduktig! 

Sen tog jag räcket 1gång, det var ett superfint språng verkligen,likadant på oxern, en gång tog jag den och det vart ett super språng. Travade lite sen så gick jag ner till banan och skrittade runt, när dom ropade in mig så gick jag in. 

Jag var väldigt taggad, började trava lite och sen när jag fick startsignal så fattade jag galopp och började hoppa, superfint språng på första hindret, andra också, och tredje, han sög verkligen tag i hindrerna och hoppade super, sen när jag kom mot fjärde hindret mjöd han och kom superbra,men vi fick ett stopp,kom igen och det vart ett stop igen,sen kom jag igen och då hoppade jag och då vart det faktiskt ett bra språng,femman hoppade han också superbra på och sen fick vi tyvär ett till stopp på hinder nummer 6. Så vi vart ju uteslutna eftersom det var 3stopp,men han var lite tjurig. Men man kan aldrig vara sur på honom för att han är så himla söt och snäll och ser ändå lika glad ut,lillgubben. Men så kan det gå ibland och nu taggar vi om tills nästa tävling, han fick ändå massa godis och pussar efteråt! 

Hörs senare/Fanny



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: