2012-01-24 @ 21:10:48 / Hiss & Diss

Hiss eller diss



Kommentera vad ni tycker!!

// Fanny


Postat av: Daniela

Hej! :)



SJälvklart! Han tycker ju det är så roligt med tricks, så det måste han ju för göra, hihi :)



Om ni har ett litet spö och pickar på hans framben samtidigt som ni säger "Hov" så lyfter han på benet.



Tar ni en matta och lägger massa godis i den (och sedan rullar i hop den igen) så puttar han på den så att den rullar ut. :)



Puss hann han aldrig lära sig riktigt, men om ni tar en morotsbit och håller den i handen, visar honom den och sedan tar upp den till eran mun så kommer han att komma med mulen och vilja äta upp moroten, och när han nuddar med mulen i ansiktet sägen man puss, och så får han morotsbiten.

Gör ni så några gånger om dagen kommer han snart att lära sig det! :D



Vi har ju tränat lite Natural Horsemanship också..:)

Om ni släpper honom lös i ridhuset/ridbanan/hagen så kan ni träna lite med honom. Han brukar följa efter än, trava när man springer, stanna när man stannar och så. Och om ni tar handen mot hans bog så och kanske pickar lite så gör han framdelsvändningar, (Ibland måste man ha grimskaft för att bromsa om han försöker springa i väg när man gör framdelsvändningarna.)

Han kan backa med er också! ;D

Om ni går bredvid honom och lägger ett dressyrspö mot bringan på honom (och sedan håller kvar spöt, löst mot bringan) samtidigt som ni går bakåt så backar han med.



Det var det jag kom på nu, haha! :D

Jag får skriva igen om jag glömde något :)



Kram <3

(Pussa den lilla rosa mulen från mig!)

2012-01-24 @ 22:46:10 / http://upplandsryttarnas.blogg.se/
Postat av: Cecilia Enström

Jag tycker att de är fina, fast Totte skulle haft blå....cool han skulle vara då ;)

2012-01-25 @ 16:58:33
Postat av: Tuva i 3a

jag tycker dom var jätte snygga

2012-01-27 @ 16:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: