2012-06-24 @ 21:59:43 / Åsikt

För liten/för stor♥♥

 
Hej bloggen!!
 
 
Speciellt inom ponnyvärlden är det väldigt mycket diskutioner om hur vida ryttaren är för stor/för liten för sin ponny eller inte.
För det första tycker jag nog att var och än ska få sköta sig själva. Man vet själv när man är för stor för sin ponny, och då säljer man den antagligen när man är redo för det eller när det absolut inte går längre.
 
Vi är ju ganska liten..Fast vi är inte för liten för Totte,och Sham är vi ine för stor för heller...Tycker jag i allafall♥♥ Vad tycker ni??
 
Och så länge ryttaren har bra balans, koll på sitsen och inte väger så mycket störs ju hästen inte så mycket av det.
Det är ju inte förän ryttaren blir så lång att den börjar "vingla" och bli ostadig, eller helt enkelt för tung som hästen börjar få svårt med det.
 
Vad tycker ni, för liten eller för stor?
 
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: Julia

Jag tycker att ni är lagom åt Totte och Sham:)

2012-06-25 @ 00:04:12 / http://chamilove.blogg.sr
Postat av: Leanna

Jag tycker själv att vikten är viktigare än längden men när man e alldeles för lång så kommer man inte åt tätt ställe med skänkeln (stavning?) men jag tycker själv att ni är lagom på ponnysarna men ni är NÄSTAN lite mindre på totte men det e bara bra för man kan ha honom längre då! <3 kram // Leanna

2012-06-25 @ 12:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: