2013-01-26 @ 18:56:24 / hästarna

Lite ridpass !

Börjar med ridpasset i förrgår :)
 
Då red filippa Frans och Fanny Totte. Vi tränade dressyr för Johanna i ridhuset. Båda hästarna var super duktig .
Vi börjar med mig (Fanny)  och Totte.
 
Det gick jätte bra. Han gjorde bra skänkelvikningar hade bra galopp och allt var bra,vad mer kan man begära? . Johanna tyckte också att han var jättefin.Om vi fortsätter så härdå lovar jag er att vi kommer bli starka ute på dressyrbanorna.Hade helt perfekt tempo. Han var en DRÖM. Såå härligt. Sedan när jag hade ridit klart red jag tillbaka med han hem till stallet (i skritt). Sedan när vi kom tillbaka fick han massa godis ,vi borstade han och allt sådant,såklart movkade vi och allt som hör till :) 
 
Nu går vi över till mig(filippa) och Frans
Frasse var också duktig. Super fin han också. Dock var han lite stel i början men på slutet gick han fint i form och allt. Dock när mamma filmade gick han inte så bra i form och så.Sedan gick jag in med honom i stallet borstade honom m.m. Ni ser ju vad vi gjorde på filmen . 
 
 
Gårdagens ridpass hos Sham och Nelson.
 

Igår red vi ut med pollarna (finns ju inge ridhus att rida i (sjuka på NRF) Men vi red ut med pollarna och red i ljupsnön och bara myste på . Red i alla gångarter. Plumsade i ljupsnön och så. Jag (Filippa ) red Nelson och Fanny red sham . Såklart fixade vi ju allt anna som hör till också :) När vi hade ridi klart pysslade vi med dom också fick dom godis osv. Sedan fick dom gå in i boxen och mysa.
 
Dagen hos Totte
 

Red ut tillsammas med Linn och Shanti,medans mamma och Fanny fixade allt i stallet. Vi red nedre i alla gångarter. Vi skulle rida lilla kvarsätt men vi hållde på att frysa ihjäl,men nedre är ungefär lika långt :). Båda var busiga. Vi plummsade i snön och bara hade det mysigt. Men satan vad kallt det är. Men iaf var båda hästarna dukiga. Sedan när vi kom tillbaka till stallet borstade jag av totte och fixade allt. Också fick han godis sedan satt vi på honom täcke och då fick han gå ut i hagen tillsammans ´med Shanti och bara mysa på.
 
Dagens hos Sham och Nelson.
 
Vi fixade allt ,såsom,mocka ,fylla vatten ,packa hö m.m.Sedan tog vi in hästarna . Jag sham och Fanny Nelson. Jag red barbacka och Fanny med sadel. Vi red sandmovägen ,i kanske en halvtimme.Dom var busiga ja,duktiga´vad mer ska man säga?. Sedan efter vi hade ridit klart borstade vi av dom också fick dom godis sedan fick dom gå in i boxen och mysa :O.
 
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: Ponnydressyr

Fin blogg :)
Kolla gärna in våran nystartade dressyrblogg! Vi har även presenterat oss i ett videoinlägg :)
Kram, Ponnydressyr

2013-01-26 @ 19:08:54 / http://ponnydressyr.se
Postat av: feja gänget

Hej fin blogg! kolla gärna in våran :D

2013-01-26 @ 19:42:52 / http://feja.blogg.se
Postat av: Emilia-Melina

Sv. Tack Desamma Bara Bra Själv?

2013-01-26 @ 19:43:26 / http://snelpanii.blogg.se
Postat av: MartinaOlsson

VINN VALFRI PRODUKT FRÅN ALOTTALOVE!
http://martinaolsson.myshowroom.se/28131/tavling-vinn-valfri-produkt-fran-a-lotta-love/

2013-01-26 @ 20:11:26 / http://martinaolsson.myshowroom.se
Postat av: Anonym

Kul att det gick bra!:D

2013-01-26 @ 20:52:43
Postat av: Amanda

Vilken fin blogg ni har! supergullig header :)

2013-01-26 @ 21:50:52 / http://Amanduws.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: