2013-01-27 @ 18:57:06 / hästarna

Ridpassen idag!

Vi börjar med mig och sham :)
 
Ja,vi åkte transporten med båda pollarna till bagböle. (stavning). Sedan när i kom fram lastade vi ut dom och fixade allt osv . Men sedan började jag rida . Började3 ed att skritta fram och sedan trava fram . Red mycke volter m.m. Och det gick bra,han lyssnade m.m. Sedan fattade jag galopp. Tränade mycket på tempot . Så att han kunde öka och sedan minska osv. Då när jag ökade ställde jag mig upp i sadeln sedan när jag samlade satt jag mig ner i sadeln. :) sedan efter ett tag började jag hoppa lite. Började med att hoppa ett hinder i taget också tog jag lite bommar . Sedan på slutet tog jag en liten bana. Filmen kommer i ett annat inlägg under kvällen :)
 
Nu får Fanny skriva lite om sig och Nelson
 
När vi var där så började jag med att skritta fram. Och sedan började jag att trava och så,han var jätte duktig.Sedan efter ett tag så skrittade jag och travade  över bommar,duktig! Och sen tog jag galopp.Och sedan travde över bommaer m.m. Han var iallafall super duktig :) Vet inte vad jag ska skriva mer men det var det. Det kommer film antingen idag eller imorgon!
 
Nu om jag(Fanny) och Totte
 
Vi åkte dit  efter vi varit hos Sham och Nelson :) Jag började med att ta in honom,borstade honom och sadlade och fixade. Och sedan red jag ner till ridhuset. Började att jobba honom i skritten och sedan började jag trava,jag gjorde skänkelvikningar och tränade balans utan stigbyglar,travade och gjorde halt vid varje bokstav mm. Och sedan tog jag galopp. Jobbade mycket med att öka och samla galoppen,tränade balans och lydnad :) Han var så himla duktig så det inte går att beskriva. Super duktig :)
Film kommer idag eller imorgon!
 
 
Shams och Filippas outfit
Schabrak:Brunt JH  schabrak från hööks
Träns: Svart från hööks
Sadel: Svart,vet ej vart ifrån!
Filippas Tröja: Blå JH tröja från hööks
Filippas ridbyxor: Bruna JH från hööks
Filippas ridstövlar: Svarta från hööks
Fannys och Nelsons outfit
Schabrak: Blått från hööks,vet ej vart ifrån!
Träns: Brunt,vet inte vart ifrån
Sadel: Brun,vet inte heller vart ifrån. 
Fannys Tröja: Blå HV polo
Fannys ridbyxor: Röda från hööks
Fannys ridstövlar: 
Svarta från hööks
Fannys och  Tottes outfit är 
Hjälm : från hööks
Ridbyxor : röda från hööks
Schabrak : lamicell,från globen 
svart Martingal:från hööks
Träns : svart,vet inte vart det är ifrån
sadel:brun,vet ej vart den är ifrån 
Ridstövlar: Börjes? tror jag.
Väst: blå väst från hööks
Tröja: röd ,blå från hööks
Vantar: från hööks,svarta! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: Alva

Sv; Samma här :) Vad gör ni då? :)

2013-01-27 @ 21:16:24 / http://alvac.webblogg.se
Postat av: Theresia - häst & foto

Sv: Åh tack så jättemycket! :D Har ni haft en bra helg ? :)

2013-01-27 @ 21:22:37 / http://theresiasandahl.blogg.se
Postat av: Ida

Gullig blogg ni har :)
Kolla gärna in mitt senaste åsiktinlägg om ridksolryttare!

2013-01-27 @ 21:34:03 / http://idawoxlin.blogg.se
Postat av: Julia

Hej!
Är Nelson eran och står inte hästarna i samma stall? :)

2013-01-27 @ 21:35:39
Postat av: Wilma & Emma

Hej ! Vi har just nu en bloppis med massa blandade hästsaker, allt från täcken, schabrak, grimmor till sporrar, spö ridbyxor mm. Skulle vara jättekul om ni kikade in! http://ziro.blogg.se/2013/january/bloppisen.html :D

2013-01-27 @ 21:37:25 / http://Ziro.blogg.se
Postat av: Alva

Sv; Okej! Haft en bra vecka? :)

2013-01-27 @ 21:52:44 / http://alvac.webblogg.se
Postat av: Ema :>

Kul!

2013-01-28 @ 08:08:33 / http://teamlc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: