2013-07-02 @ 12:59:24 / Åsikt

Sporrar/spön!

Vad tycker ni om sprorrar eller spön?.
 
Jag tycker inte att det är något fel på nått av det. Men det bropår hur man använder det.Man ska absolut inte slå hästen med spöet,utan bara dutta lite så att den vet att man har ett spö i handen.Sporrar har jag inte heller något imot.Vi brukar faktiskt använda sporrar ibland.Men bara som en extra skänkel. Totte är väldigt pigg.Så vi behöver inte använda det tll de.men vi har världens ynkaste ponny sporrar.
Bara som en extra skänkel.Vi har ju småa ben,kan inte riktigt hålla om honom riktigt.Det lilla extra stödet han behöver i hoppning ,över hindrerna och så. 
Men vi bara håller om lite med det. Då går det superbra. Han har inget emot det.Han känner knappt att vi har en sporre,utan det känns bara som vi fått lite"kraftigare"ben.
 
Men man har ju sett nån bild på google när dom får märken av sporrarna .Usch,så hemskt.
Vad tycker ni om sporrar och spön?.Skriv er åsikt.Jag har just skrivit min.
 
 
 
 
 
På denhär bilden hade Fanny sporrar.Totte är fortfarande lika glad och arbetsvillig.↑
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: