2013-06-23 @ 12:00:00 / Gästbloggning!

Gästbloggning 1 - Av Elin :D

Hej på er där ute!
 
Jag som skriver heter Elin och jag är 14 år. Jag älskar hästar, och har en medryttarponny som heter Amorino, som jag skriver om på min blogg,www.slowmotionphoto.horseworld.se. Där skriver jag även om min vardag som infattar en hel del häst! Jag rider Amorino ett par dagar i veckan, vanligtvis två men nu på sommaren är det lite ändrat så nu har jag ibland inga dagar, ibland varje dag i en vecka och så. Så vissa veckor blir det mycket hästuppdatering på min blogg!
 
Amorino är en 21-årig skimmelvalack som tröttnat på sin färg. Han protesterar vilt genom att varje dag gnugga in sig i skit så att han blir gulfläckig, men det är ju fint det med, eller hur? Han förstår inte heller att han börjar bli till åren, utan uppför sig som en stor bebis. Han ser ut som en också, med världens hängläpp! Han är världens härligaste ponny, som jag älskar otroligt mycket. 
Jag har ridit honom sedan i september 2012, men kontraktet började gälla 1 oktober. Så i lite drygt åtta månader! På den tiden har vi hunnit med en hel del. Vi har ridit ut väldigt mycket, hårdtränat både dressyr och hoppning, tävlat lite, ridit luciatåg och mycket mer. Vi tävlar just nu dressyr eftersom att Amo, som han kallas, blir väldigt pigg när man kommer iväg på bortaplan och ska hoppa, han tycker det är så fruktansvärt roligt. Så vi tränar på hemma med hoppningen och tävlar dressyr, så hoppas jag på att kunna komma iväg på någon hopptävling sedan!
 
Jag och Amorino har tävlat LB i dressyr, och det vore väldigt roligt att komma längre. Vår debut var ganska nyligen 17 maj. Det var en regional tävling på en väldigt stor och pampig tävlingsplats med väldigt mycket folk och hästar, och det var mycket att titta på för Amo som inte varit på tävling på ett år, så han blev spänd vilket var helt förståeligt, och jag hade förväntat mig att komma sist, men det gjorde vi faktiskt inte! Vi kom näst sist, haha. 
Vår andra tävling var på nationaldagen, och då var det dags för KM, lite lägre nivå vilket kanske var smartare såhär i början. Vi red LC:1 och LB:1, och det gick så bra! Han var verkligen jättefin och jag grät av lycka efter första klassen, jag var så chockad över att han var lugn, jag trodde att han skulle vara jättespänd. Den klassen vann vi, och i LB:1 kom vi första utanför placering. KM hade en resultatlista över både LC:1 och LB:1, och då kom vi trea totalt i KM! 
 
Vill du fortsätta följa vår resa, så är det bara att klicka dig in på min blogg!:D
 
Kram Elin, slowmotionphoto.horseworld.se
 
 
 
 
 
 


Postat av: Ylva

Sv: tack så jättemycket, detsamma! För tillfället använder jag en Nikon COOLPIX P7700

2013-06-23 @ 12:33:42 / http://ylva.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: