2013-05-23 @ 22:02:07 / Filippa

Dagens ridpass-dressyrtränig

Idag tränade jag ju med Totte för Johanna. Fanny red en ridskoleponny,Merlin . Men börjar i allafall skriva om mig och Totte . 
 
Sm vanligt skrittade jag fram honom ner till ridhuset . Klättrade uppför en backe en gång. Sedan började vi jobba i traven runt fyrkantsspåret. Gick in på volter red utan stigbyglar .Tränade mycket att ställa ,lösgörande jobb . Vilket gick superbra . 
 
Jobbade sedan också lite galopp jobb på volten ,och runt fyrkantssråret . Gjorde allt i båda varven . 
Jobbade ganska mycket i skritt ,stälningar. Det jag tränade med på Totte är liksom att han ska gå stilla med huvudet. På slutet fixade han det lätt :). 
 
Jag är väldigt nöjd med detta ridpasset,mamma filmade tyvär inte :/ . Men ni får tänka er och få upp en film i huvudet hur det såg ut  själv liksom ...
 
Fanny är nöjd med lille Merlin också . 
 
Skrittade sedan hem honom med långa tyglar .. Borstade av honom,han fick lite godis och sedan gå ut i hagen och mysa. Sedan åkte vi och hämmtade Ida på jobbet,så påvägen dit köpte vi lite mat . Efter det åkte vi tillbaka till stallet och gick på vårt lilla möte . Pratade om vilka hagar alla skulle gå i och sånt . 
Totte och Shanti ska gå tillsammans i en storhage ,mysigt <3 . Antingen släpper vi dom där imorron eller på lördag . 
 
 


Postat av: Elin

Vilka fina bilder!:D

2013-05-24 @ 20:05:51 / http://slowmotionphoto.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: