2013-11-28 @ 21:22:02 / Fanny & Filippa

Två senaste ridpassen

*Gårdagens ridpass
(Filippa och Totte)
Igår red jag i paddocken vid vårt stall . Det är en liten paddock som ligger på gårdsplanen . Tränade dressyr,  tränade min sits,mina händer,Tottes form,lydnad . Tränade mycket övergångar ,galoppombyten osv . Han var sååå fin . Man märker verkligen skillnad när vi lägger all vickt i tyglarna= då blir det inge bra. Men när man sitter helt stilla, rör lite på fingrarna . Då blir det sååå bra,han blir stilla med huvudet och då blir allt bra . Är så himla nöjd,allt satt perfekt . Han var lugn och fin,inte så hetsig . Galoppen var fin , galoppombyterna har han inga problem med alls . Red barbacka,men vem har sagt att man inte kan rida dressyr barbacka . Jag är i allafall supernöjd med min prins :D 
 
 
*Dagens ridpass
(Fanny och Totte) 
 
Hade dressyrträning på ridskolan . Jag red Totte och Filippa en ridskoleponny som heter Merlin. Det gick superbra för dom, och även för mig. Men nu ska jag berätta om mitt och Tottes ridpass. Gick superbra :) Tränade väldigt mycket på övergångar osv. Som gick även superbra. Han var verkligen superfin idag. Ganska pigg , men samtidigt lugn. Så det var verkligen superroligt att rida han idag. Han är verkligen underbar vår lilla ponny ♥ Tränade också väldigt mkt på sitsen,hand-ställningen och sånna där saker. Småsaker. Vilket är superbra att träna på . Superfin i galoppen och även i skritt&trav. Kan inte säga så mer än att jag är supernöjd. 
 
 
En gosbild på mig och Totte för några dagar sedan. 
Och han har inte ett sår på mulen , utan det är slicklickit ;) 
 
 
/FANNY & FILIPPA
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: