2013-10-31 @ 19:46:58 / Filippa

Dagens ridpass...

Med en piggein ponnii ;) 
 
Det var då en ridlektion på SRK idag . Jag hade Totte och Fanny hade en ridskoleponny idag . Dunxie heter den Fanny hade . Vi skulle egentligen ha hoppning men vi hade inte det. Vet inte varför,men det var ganska bra eftersom Totte hoppade i tisdags och ska tävla på söndag . 
 
Vi tränade ute i paddocken . Därför var Totte väldigt pigg och även Dunxie . Dom var piggast,busponnys ;) . Vet inte riktigt vad vi tränade på idag,lite dressyr kan man säga . Först var Totte bara okoncentrerad och ja,jag red som en kratta osv .HaHa . Men sen vart han jättefin i formen i traven . Inte lika skakig med huvudet och ja koncentrerade sig mer och jag red lite bättre . Vi red på volt,red serpentinbågar . Första galoppen vart lite sisådär . Vi såg inte riktigt ut som ett dressyrkipage . Inte för att vi är det men man kan ju se ut dom det . Hihi ;) 
 
På slutet fick han lite bättre tempo i galoppen . Inte lika fort och han hade bättre form . Men jag är nöjd med ridpasset . Vet att det finns mycket saker i dressyren jag måste träna på . Men efter ett tag så funkar det,man måste jobba för att nå mål . 
 
 
Alexandra en tjej fotade på mig och Fanny . Så ni kan få smakprov på två bilder. 
Tack Alexandra för biderna !
 
Fanny och Dunxie ↑
 
Jag och Totte 
 
 
 
 


Postat av: Wilma

Härligt att det gick bra tjejer! :D

2013-10-31 @ 21:00:12 / http://wilmafur.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: