2013-10-26 @ 11:18:12 / Totte

Tre senaste ridpassen!

Onsdag
 
 
Filippa och Totte)
Då red jag ut med Fanny . Hon skrittade ut med Shanti (barbacka ) medans jag red Totte barbacka . Fast jag red i alla gångarter .Så Fanny skrittade med Shanti medans jag travad eoch galopperade med Totte . Han var helt underbar i alla gångarter . Barbacka med hacket . Bästa han vet ♥ Nejdå ,men nästan  . I galoppen släppte jag honom så att han bara fick springa och rayca . Mysigt♥ Han var väldigt arbetsvillig och sånt itraven. I galoppen jobbade jag honom inte så mycket . 
 
Torsdag 
 
(Fanny och Totte)
Tränade på ridskolan . Filippa red Dunsie , vet inte rikitigt hur det stavas. Men hon är nöjd med han. Jag är också nöjd med Totte. Han var väldigt busig , lillbusen! Men är endå nöjd :) Vi tränade lite med bommar mm . Iallafall nöjd. Inte det bästa ridpasset , men inte det sämsta heller. Men ja,  Världens bästa ponny ♥ Kommer inte ihåg så mycket mer en att han var busig och duktig . Men det vart mest i galoppen han var busig,små bockade lite . Buspojken. I traven jobbade han fint . När man väl hade kommit igång i galoppen så var han riktigt fin. Tränade även avstånd . Det var två bommar på varsin sida och då skulle man räkna avstånden imellan osv . Red mest på volt . 
Fredag 
 
(Filippa och Totte)
Igår så skrittade jag ner till paddocken med Totte . Barbacka då också,ni har väll märkt att vi gillar att rida barbacka . Det är så otroligt mysigt,dessutom tränar man ju mycket på balansen då . Aja,över till ridpasset .Började med att jobba han i skritten i båda varven ,gjorde serpentinbågar, 10 meters volter och ja . Lite lösgörande arbete . Ställde han åt båda hållen . Tränade likadant i traven . Fast då gjorde jag också 20 meters volter . Tränade mycket på volt och ställde han mycket . Tränade även lydnad och på min sits . På serpentinbågarna så skrittade jag fem steg sen började jag trava igen osv . Gjorde även så fast jag gjorde halt i 5 sekunder . Bra träning för en piggelin ponny ;) . Han vart riktigt fin i formen och jobbade bra . Galoppen jobbade jag på volt och runt fyrkantsspåret . På volten hade jag mer samlad galopp och på fyrkantsspåret så ökade jag lite mer . Gjorde även galoppombyten . Det är Totte grym på . Det stog hinder framme så jag var bara tvungen att hoppa en gång . Jag hoppade över lilla ,och det är ju inte direkt högt . Men det var kul :D. Totte hade öronen spikraka frammåt och efter gjorde han ett glädjeskutt ,gullponny . Fanny filmade så det kommer film senare .Tyvär hade vi inte kameran med :( .
 
 
 
//Fanny och Filippa
 
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: