2013-09-29 @ 17:05:41 / Fanny & Filippa

Torsdagens-fredagens och dagens ridpass !

Torsdag :
 Då var det ju dressyrträning på srk , filippa red ridskoleponny , Candie och jag red då Totte. Gick super bra faktiskt Tränade väldigt mycket på skänkelvikningar , tycker det var super bra att vi gjorde det. Totte tycker inte om skänkelvikningar speciellt mycket . Men bara att träna på , men det gick bra på slutet och han vart väldigt fin i formen och avslappnad . Och då blev jag avslappnad i handen och i sitsen. Men iallafall super nöjd. Vi gjorde ungefär skänkevikningar på olika sätt hela passet kan man säga , tog bara två galopper. Men iallafall super nöjd :) 
Fredag :
 Då var det jag (Filippa) som red . Jag red en uteritt. Runt nedre rundan . En mysigt liten tur med älskling ♥ . I traven fick han mest bara lunka på . Med lite halv långa tyglar . Inte jobba nå hårt ,utan bara mysa på i skogen. sånt behöver hästar också..han var lydig och lyssnade bra . Tog två galopper på hela ridpasset . Totte har verkligen världens härligaste galopp,och då menar jag verkligen det . Den första galoppen vart ganska kort . Upp för en liten backe . Och den andra galoppen vart lite längre . Man ville verkligen inte bryta av . Det var såå härligt! .Så jag är nöjd med det passet :D
 Lördag
Vila för han. 
 
Dagens ridpass: 
 (Fanny och Totte)
Red lite dressyr idag också  , fast med lite serpentiner och lite annat. Men han var väldigt duktig Totte . 
Faktiskt nöjd med min sits idag. Red med hacket då han är väldigt lugn med det , både i munnen och övrigt. Han var pigg men endå så lyssnande han. Filippa fotade idag + filmade litegran. Tog några galopperar .Från början var han jättepigg och ville helst springa fort . Men sen så tränade jag mycket på volt och då vart han lugnare och sånt .När jag började trava igen efter galoppen så vart han piggare en vad han var innan . Men endå kontrollerad . Jag är nöjd och sånt! 
 
//Fanny och Filippa
 
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: