2014-04-18 @ 22:19:00 / Fanny & Filippa

Gårdagens och dagens ridpass!

Igår (torsdag) .
Filippa och Totte
 

Skrittade fram Totte ner till paddocken i lång tygel i det fina vädret .Sen gick jag in i paddocken , tänkte träna lite dressyr . Började med att jobba honom i båda varven i skritt . Halter vid varje bokstav , för att få honom att lyssna på mig  . Ställde han lite åt båds hållen för att få Totte lösgjord och koncentrerad . Travade sedan i båda varven , först runt fyrkantsspåret , sen på volt, gjorde även serpentiner och lite vägar . Shit , han var såå fin och verkligen jobbade sig neråt . Han var lugn och lyssnade på mig . Så fortsatte det hela ridpasset ,även i galoppen . Galopperade mycket på volt , samlade , sedan ökade jag till en stor galopp på långsidan . Det var verkligen ett riktigt wow pass , allt satt liksom . Kan inte vara annat en nöjd , prinsen var en dressyrponny för en dag ;) Verkligen en underbar känsla , när allt sitter. Sedan travade och skrittade jag av . Underbara ponny♥
 
Två mobilbilder , den första är när jag gör en skänkelvikning . 
 
 
Dagens ridpass 
Fanny och Totte 
 

Idag red jag en uteritt , red nedre och övre . Var kanske ute i 50 minuter .Skrittade först fram , sedan travde jag ganska mycket . Sedan red jag in i dungen och hoppade lite små stockar  , han tyckte att det var superkul .Dom är inte så höga ,men det är roligt . Finns några högre också , men dom hoppade jag inte idag då han egentligen inte skulle hoppa . Galopperade också , vi bara myste på . En liten mystur i skogen blev det . Efter turen stog jag och Filippa och borstade honom jättelänge , ryktade honom mycket osv ,sedan stretchade vi även honom , smorde sadel och träns .
 
En liten charmig bild . 
 
//Fanny och Filippa
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: