2014-08-08 @ 18:28:12 / Fanny & Filippa

Roligt ridläger!

Idag var sista dagen på ridlägret . Bloggen har väll varit lite sådär uppdaterad, eller vad säger ni ? ;) . Men har faktiskt INTE hunnit , ridläger från 8- 4 varje dag . Sen upp till stallet fixa allt , fotbollsträning , också har vi varit hos mammas kompis en kväll osv . Också har vi även tagit om Chaba, Hedvig kommer hem idag från florida . Har inte skrivit om ridpassen dom senaste dagarna , har ridit en långtur och badat osv . Resten av dagarna har vi ridit dressyr första passet och andra hoppning /terräng . Totte har varit såååå sjukt fin , dressyrponny och hoppponny . Han har varit riktigt underbar , bäst♥ Också har det självklart varit kul med alla kompisar och så .Idag var det sista dagen så då skulle vi ha som en liten tävling , i alla gtre grenar . Hoppning , dressyr terräng . Fanny red Totte och jag en ridskoleponny Dunxie . 
 
Fanny och Totte 
 
Dressyren : Han var superfin . Jag red då LC:1 jag också. Han kändes lungn, gick stadigt och fint på tygeln. Jag är verkligen supernöjd. Det kändes så himla bra. Har en kort filmsnutt , men sedan tog utrymmet slut när mamma filmade. Så det vart tyvär inte film på hela banan. Men han kändes iallafall superbra. Och jag och Totte fick 176 poäng och 65,2 procent. Så är supernöjd:) 
 
Hoppningen : Nollade banan och kändes super. Han bjöd mot varje hinder . Och både han och jag tyckte det var superroligt. Vet inte riktigt vad hindrerna låg på för höjd. Men kanske runt 75cm. Ingen aning faktiskt. Men han var iallafall superduktig och är supernöjd med honom. 
 
Terrängen : Åh gud vad kul han tyckte att det var, jag tyckte också att det var super kul såklart :D Örorna spetsade rakt fram hela banan. Men gick iallafall super duper bra. Nollade och det gjorde så att jag och Filippa kom på en delad 1plats. Superoligt verkligen. Är jätte nöjd . 
 
 
 
Filippa och Dunxie
 
Dressyren: 
 
Han kändes fin , lagomt frammåt och lagom med bromsen . Lyssnade på mig bra och var väldigt fin i traven och galoppen för den delen . Det programmet vi red var LC:1 . Det enda som vart fel var att jag fick fel galopp i ena galoppen , så jag bröt av och rättade de . Annars är jag jättenöjd :)) Jag fick procent 66,3 och 179 poäng . 
 
Hoppningen : 
 
Vet inte riktigt vad hindrerna låg på för höjd . Men kanske 70 cm .Han nolla på hinder , det var åtta hinder . Jättenöjd .Han lyssnade på mig bra och så . Det vart några tidiga hopp men vi nolla och jag är supernöjd . 
 
Terrängen : 
 
Först hoppade vi dom tre första hindrerna inne på banan sen hoppade vi över en stock med vatten ut från banan . Sen hoppade vi i skogen , och dom sista hindrerna var på ett fält . Det var superkul . Han tvekade på ett hinder med massa däck ,men han hoppade . Supernöjd . 
 
 
Jag och Fanny vann , vi kom på delad första plats . Ganska konstit en då , att vi fick exakt samma "poäng" . 
Vi båda är superglada och självklart både Totte och Dunxie också .Tog bara bilder ifrån dressyren idag i detta inlägg . 
 
Kommentera om ni vill ha massa bilder från lägret :)
 
//F&F 
 


Postat av: Nellie

Ja! Jag vill se fler bilder av ridlägret!

2014-08-09 @ 21:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: