2014-12-21 @ 16:38:00 / Fanny & Filippa

Resultat julhoppet.

Idag var det ju klubbtävling , sista tävlingen för säsongen . Den avslutades väldigt bra . 
 
Fanny och Totte

Red fram i alla gångarter. Ställde honom,gjorde tepoväxlingar osv. Sen så hoppade jag fram 1 gång på varje hinder , 1 gång på "lilla" , en gång på "räcket" och en gång på "oxern" . Sen så skrittade jag lite, travade och så tills det var in tur att gå in på banan, så han fick röra på sig hela tiden tills det var min tur. Sen när jag skulle in på banan började jag med att trava lite och när jag fick startsignal så fattade jag galopp. Sen så började jag hoppa banan , han kändes jättefin och hoppade jättebra. Han tyckte det var så roligt. Vi nollade och fick en rosett , så nöjd över honom och det var ett toppen avslut på säsongen. 
 
 
Filippa och Totte

Totte var ju uppvärmd tills det var min tur . Fanny var start nr 4 och jag nr 16 . Men jag höll han varm och hoppade ett språng. Han kändes bra , inne på banan likaså. Han hoppade fint , lyssnade på mig och tvekade inte . Vi nollade ,och fick en rosset . Så Totte har fått två rosseter idag , han är säkert jättestolt över sig själv. Det ska han vara, jag är i allafall jättenöjd . Det kändes jättebra. Man kan ju inte vara annat en nöjd efter en felfri runda och Totte efter två .
 
 
Om ni undrar varför Fanny hoppade 8 hinder och jag 6 hinder är det föratt Fanny trodde det. För att ingen sa nått annat , men det gör ju verkligen inget att hoppa två hinder extra . Det är ju en klubbtävling , men två felfria runder och rosset fick vi som avslut på tävlingssäsongen. Rätt grymt avslut skulle jag säga :D . 
 
Det var en tjej som fotade ,så kommer att lägga upp dom bilderna när vi har fått dom av henne. 
 
/F&F


Postat av: Anonym

Har ni det så på era klubb tävlingar att man får rosett om man är fel fri? vi har det så att man blir placerad för då var det ju inte en riktig tävling ni var på (titta min blog nouw.com/pernillag)

Svar: Det var en klubbtävling , det är olika varje gång.
None None

2014-12-21 @ 16:50:53
Postat av: Katja

Verkligen snyggt ridet! Grattis till rosetterna! Kram ❤️

Svar: Tack Katja! Kram♥
None None

2014-12-21 @ 18:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: