2014-02-25 @ 21:39:50 / Filippa

Dåligt underlag!

Idag red jag först ute i paddocken lite, skritt trav och lite galopp . Mycket skrittjobb, jobb på sitsen. Jag tittar gärna ner på Tottes hals när jag rider , så tänkte på att titta mer uppåt . Han var väldigt fin och arbetsvillig . 
Sen red jag med Helena i stallet till ko stallet . Vände där , skritt jobbade honom lite ,men mest fick han bara mysa på och ta det lungt . Inte så bra underlag just nu , eftersom det håller på att bli vår håller snön på att smälta bort . Så nu är det isigt på vissa ställen ,men på vissa ställen är det bra underlag ... Fixade och myste med Totte , världens bästa ponny! . 
 
Halv sju var det årsmöte på klubben , v i fick fika . Gott . Inte så intressant egentligen , pratde mest bara om vilka som skulle vara ,nått . Kom inte på , också fick man rösta vilka som skulle vara typ ledare . Eller inte vi , för att vi är inte 15 år ;) Men,men . Åkte hem innan det slutade , har ätit soppa och mjukmacka  .Supergott . 
 
Skoldagen var ganska bra , hade inga speciella ämmnen . Förutom elevens val , där gjorde vi inget  typ . Vi har ju egentligen elevens val med fyrorna . Men dom var och åkte skidor , så vi fick typ spela spel i klassen sista lektionen . Ganska chill! . Första lektionen hade vi religion , sen kom jag inte ihåg nå mer . 
 
Ska ta och fixa mig för kvällen nu , ta och dra mig till sängen . Jag är verkligen aströg när jag ska gå och lägga mig . Man kan ju inte alltid vara pigg , hihi . 
 
Hoppas ni haft en bra tisdag , vi får höras imorgon . Inte långt kvar till sportlov nu inte , vissa har ju haft det .. Men ni som ska ha det veckan som kommer , vad ska ni hitta på för roligt ? :D Själv ska jag såklart vara mycket i stallet ,åka slalom , vara med kompisar och spela fotboll. Ett sportlov . 
 
Längtar jättemycket till nästa tävling , som är v.11 i timrå . Ska hoppa LD och LC då.
Jättetaggad verkligen :D
 
Godnatt och sov gott underbara läsare ♥
 
 
//Filippa
 

 


Postat av: evie

Skrittjobb är bra - och att fokusera och tänka på sitsen också :) här är all snön borta på vägarna men istället är det lite för mjukt i mitten på grusvägarna så vi snubblade en del under dagens tur (för hästen skulle så klart gå där det var som värst haha)

2014-02-25 @ 22:26:32 / http://www.evieastrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: