2014-01-31 @ 20:54:18 / Filippa

Mysig uteritt+Mys kväll !

Idag vart det en riktigt mysig tur .Jag red Shanti och Fanny Totte  , vi red nedre och övre rundan . Verkligen superhärlig ridväg.Vi travade nästan hela tiden, Shanti var mer i luften än på marken kan jag säga . Hon ville galoppera hela tiden hon , hon flögh upp i luften osv . En väldigt pigg b-ponny , hon är endå 25 år vilket man inte kan tro  . Känns väldigt litet att sitta på en liten b-ponny , så man sitter fast i sadeln bra ;) Det var ju inte jag som red Totte , det var Fanny . Totte var också jätteduktig , det var en liten stock eller några grenar på stigen där vi red . Och gull Totte han hoppade över den , det såg super gulligt ut . Vi galopperade uppför en backe i ljupsnön , då fick dom springa av sig lite ,piggpollarna. Efter det vart dom lite tröttare , men även från början i galoppen så hoppade Shanti  typ fram . Tur man gillar pigga pollar . Hihi ,men båda  pollarna + vi tyckte att det var superkul . Efter vi ridit fixde vi och myste med pollarna , mamma fixade allt stalljobb medans vi red idag . Totte var på riktigt pusshumör , vilket han är varje dag .. Bästa killen♥
Nu är det bara mys kväll som gäller , lite halvtråkigt tycker jag ... Då jag vill ha saker att göra hela tiden ,men ska titta på nån film , äta lite godis och sånt . Åt hamburgare och pommes idag , supergott . Inte sån man köper på donken eller så utan sån man lagar hemma , hihi . Tror ni förstår .Tänkte blogga något och så. Vad gör ni nu då ? Aja , mer inlägg kommer . 
 
 
Har tyvär ingen bild från idag , så bjuder på en bild från vintern förra året innan en tävling. 
 
//Filippa




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: