2014-03-20 @ 21:59:08 / Filippa

Dagens ridpass!

Idag var det träning på klubben . Dressyr stog på schemat , backdelsväningar osv . 
Vi körde på rosa idag :) Vart faktiskt riktigt deppig idag , som ni vet har vi fått super mycket snö . Idag kom det mer :( Det går knappt att rida ute , vi tog precis ut Tottes snösulor (innan snön kom ) . Så han snubblar till nästan hela tiden , man tycker så synd om honom . Lillbubben , j*kla snö . Över till ridpasset..
 
Vi jobbade först mycket skritt . Både på fyrkantsspået och volt . Gjorde mycket bakdelsväningar . Från början var han väldigt "stressad" .Han kunde inte koncentrera sig riktigt , utan ville helst bara gå och ja . Men ju mer vi gjorde det och destu bättre jag visade så vart dom väldigt bra . Han var lugn och gjorde fina bakdelsväningar . Gjorde det i båda varven , på slutet var han grym !
 
Sedan travade vi på en fyrkant fast på en volt i nedsittning . Han var väldigt duktig , lugn och stadig i formen . Gjorde även fina bakdelsväningar i traven . Från början även där vart dom lite sådär . Men det vart bara bättre och bättre , han förstog mer och mer vad jag menade . Sedam galopperade vi på volt , gick ut på en fyrkant och gjorde bakdelsväningar även i galopp . Dom var superbra om jag ska vara lite skrytig ;) Kanske inte dom mest perfekta att titta på ,men det kändes bra och det är ju huvudsaken . Totte  var lugn och fin  i galoppen .Det var kontrollerat och bra :D Jättenöjd med dagens ridpass .Väldigt bra övning för Totte .
 
Sen skrittade vi hem , jag red bilvägen hem . Inte i skogen , för då får Totte styltor som sagt . När jag rider själv så pratar jag alltid med  Totte .Om hur bäst han är ♥ 
 
 
//Filippa
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: