2014-11-01 @ 17:40:19 / Fanny & Filippa

Dagens tävlingsresultat-klubbmästerskap

Filippa och Totte (80 cm LC )
 
Skrittade ner till srk , ridklubben .Mamma gick runt med honom medans jag och Fanny gick banan . Gick banan 3 gånger . Sen så började jag rida fram , i alla gångarter . Lite mjukgörande arbete m.m . Sedan hoppade jag fram , 2 gånger på lilla , en gång på räcke och på oxer . han var jättepigg och glad , väldigt taggad . När jag kom in på banan och fick startsingnal körde jag igång . Han hoppade jättefint och bjöd bra mot hindrerna . Det kändes jättebra . Han rev på hinder nr 8, men ett pet gör ju inget . Sedan på näst sista hindret , nummer 11 . Så stannade han en gång , då kom jag mot det igen och han stannade. Då blir man ju lite sur , han var ju bara tjurig då . Tur han är söt i allafall . Jag hade i allafall jättebra flyt tills dess , bra tid hade vi i allafall :D . Nästa tävling ska vi ha en pisk , bara som ett hjälpmedel om man känner att han tvekar ,då kan man bara visa att man har det. Jag är trots det nöjd , han är bäst endå Totte. Det vet han själv också , hehe ♥ 
 
 
 
Fanny och Sassa (80 cm LC) 
 
Dom åkte med henne till klubben. Först när jag red fram så gjorde jag väldigt mycket tempoväxlingar. Man behöver göra det ganska mycket innan så man lättare får fram henne osv. Gjorde det i både trav och galopp. Jätteduktig var hon. Sedan skrittade jag även lite då och då. Efter det började jag hoppa fram litegran. Hoppade först lilla ett antal gånger, i båda varven. Sedan skrittade jag lite.Och sedan så började jag hoppa räcket . Och även oxern. Hoppade fram ganska mycket , men det ska man göra med henne. Sedan skrittade jag lite, och hoppade räcket och oxern några gånger. Sedan inne på banan, så gick jag igenom banan 1gång i huvudet. Sedan så hoppade hon jättefint hela banan. Jag nollade och det fick bli en 2:a placering. Så jag är jättenöjd över henne. 
 
Vill ni ha film från idag ? Isåfall kommer det senare:) . 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: