2014-11-24 @ 22:31:20 / filippa

Duktig Totte idag !

Idag red jag lite dressyr i ridhuset . Vi var alldeles ensamma i stora ridhuset för det mesta.Superskönt är det . 

Fanny la även fram en bom som vi kunde trava/ galoppera över . När jag kom ner till ridhuset skrittjobbade jag Totte, han kändes lugn och fin .Travade i båda varven , på fyrkantsspåret, volt , serpentiner m.m. Shiiit säger jag bara , Totte var lugn , lyssnade på mig super och det kändes super. 

Travde över lite bommar i båda varven , han lyfte på benen fint . Gjorde även lite sidvärsrörelser, han flyttade kanon bra . Gjorde mycke tempoväxlingar, fin även då. Han gjorde några travökningar som var jättebra . Jag skrittade på lång tygel lite mellan varven . 

I galoppen gjorde jag lite samma saker , galoppera över bommen , red på volt
+ fyrkantsspåret , galoppombyten m.m . Han var fin , som finast var han i vänster varv. 

Han gillar vänster varv mer , det är hans starka sida . I höger vart han mer icke arbetsvillig eller vad man ska säga . Åkte ut lite med bakdelen och så , men det vart bara bätte och bättre . Travade sedan av med ganska lång tygel så att han fick sträcka på sig . Skrittade sedan hem i regnet, hatar att det regnar .. Det ska snöa . Jag är i allafall supernöjd över Tottesmåtte <3 Vi red i lite över en timme .





Postat av: Unn & Nicole

Vad heter märket på hjälmen du har på bilden, skulle vara jätte tacksam för svar! (: <3

//Unn

Svar: Det är lamicell :)
None None

2014-11-25 @ 21:04:19 / http://showjumpeers.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: