2014-11-15 @ 12:57:53 / Fanny

Två senaste ridpassen.

Torsdagens ridpass: 

Jag red i paddocken som finns uppe i vårt stall. Inte så stor är den. Men den är lagom och den funkar att rida i lixom. Men jag började med att skrita fram, i typ 10min , en kvart. I båda varven. Sen började jag skrittjobba han. Gjorde lite skänkelvikningar, framdelsväningar osv. Böjde och ställde han. Sen började jag trava litegran. I båda varven. Jag gjorde massor med tempoväxlingar. Så man kände att han lyssnade på mig och såntdär.Gjorde även lite sidversrörelser, tex , skänkelvikning . Sen efter ett tag så fattade jag galopp. Började med att galoppera ett tag . I båda varven , öka samla osv. Filippa tog sedan fram en liten bomm som jag travade över , han travade över den fint ,gjorde det i båda varven. Sedan så galopperade jag över den i båda varven, Totte fick lite vinterkänslor för att det låg lite snö på backen. Han tyckte det var roligt , han busade ganska mycket då. Både före och efter bommen,sötis . Sedan travade +skrittade jag av.Jag är nöjd i allafall! Jag red barbacka i hackamoret .  
 
Fredagens ridpass:
 
Igår red jag ridlektion , Filippa red en ridskoleponny . Frans hette han och hon är nöjd . Jag red då Totte . Vi skulle göra olika serpentiner , lägaga till volter , skritt m.m i själva serpentinen . Jag skrittade fram ner till klubben..
Vi började med att rida fram själva , skritt och trav. Ställde han mycke så Totte skulle vara mjuk och så . Gjorde lite tempoväklingar,sidvärsrörelsen m.m. I både skritt och trav och  i båda varven . Sen så började vi med att göra lite serpentiner. Vi började med att göra helt vanliga serpentiner i trav. Efter ett tag  la vi till 2-3 skrittsteg i serpentinen. Sedan efter vi hade gjort det ett tag så la vi också till en volt i serpentinen. Sen skrittade vi litegranna. Sen efter att vi hade skrittat ungefär 1 varv så kortade vi tyglarna och travade 1 varv. Sedan fattade vi galopp och galopperade ungefär 2 varv i riddhuset. Sedan började vi med serpentinerna igen , i galopp. Också la vi till ungeför 2 travsteg, och sen fattade vi galopp igen och fortsatt serpentinern. Sedan gjorde vi samma sak i andra varvet . Vi gjorde det ett antal gånger. Sedan skrittade vi lite. Och sen fattade vi galopp igen och bara galopperade runt i ridhuset. I båda varven. Efter ett tag så travade vi av och gjorde serpentiner, i en låg form . Sen skrittade vi av dom och jag skrittade hem till stallet med Totte. Han var jätteduktig. 
 
En bild från en tävling i sommras. 
 
/Fanny
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: