2014-09-30 @ 22:34:05 / Fanny

Mystur i skogen

Idag efter skolan så åkte vi till stallet. Eller ja, fikade lite först och gick ut med våran hund. Men sedan kom våran farfar och hämtade oss, och sedan skjutsade oss till stallet. 

Vi började med att byta om till stallklädet när vi kom dit. Sedan började vi med dom vardagliga stallsysslorna. Mocka, packa hö, fylla vatten osv. 

Sen så tog jag in Totte. Borstade honom. Sedan red jag ut en uteritt med Linn och Tyra. Linn red Knubben och Tyra red Irre. Det är ett par tjejer i stallet. 

Vi red övre och nedre rundan. Vi kanske red 1 timma. Något sånt. Men vi red i alla gångarter. Vi travade ungefär hela nedre. Och galopperade upp för en lång backe. Älskar verkligen att galoppera upp där. Och det gör Totte också. 

Men han var i varjefall jätte duktig och tyckte det var mysigt och roligt. Och det tyckte även jag. 

När vi kom tillbaka till stallet efter turen så borstade jag honom och myste med honom. Såklart. Och sedan ställde jag in honom i boxen. Han fick lite hö. Sedan lite senare fick han kvällsmaten. Hö och betfor. 

Sen åkte vi hem. Åt lite mat och resten av kvällen har jag inte gjort något speciellt. 

Hoppas ni haft en bra dag!

Hade tyvär ingen bild från dagen. 

/Fanny




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: