2015-02-12 @ 22:11:00 / Fanny

Onsdagens hoppträning

Igår var det hoppträning, och jag orkade verkligen inte skriva om det igår. Satt jag sparade det tills idag istället,kväll kan man säga eftersom det är kväll nu. Vill även säga att idag fick vi reda på om vi klarade grönt kort provet eller inte, och vi gjorde provet i tisdags. Både jag och Fanny klarade det i allafall, så skönt och kul. Nu kom vi lite på fel spår, tänkte bara om ni ville veta det. Nu går vi till hoppträningen. 
 
När jag kom ner till ridhuset så var Totte framskrittad och klar, då jag skrittar fram han ner till ridhuset. Vi fick börja med att rida fram lite fritt i skritt och trav. Sedan gick vi in på en volt , travade och jobbade dom lite mer. Flyttade bakdelen lite på dom, i både trav och galopp. Ju mer vi gjorde detsto bättre blev Totte på att flytta bakdelen. Från början fuskade han lite, och vi fick inte till det riktigt. Som sagt så vart det bara bättre och bättre för varje gång.
 
Sen hoppade vi lite , travhoppade först lite enkelhinder. Hoppade en kombination, lite mer hinder var för sig ,och en bana tillsist.Men allt det ser ni på filmen, förutom när jag hoppade ett räcke. Då skulle mamma filma och då råkade hon stänga av filmen i luften ;) hihi.Filmen kmr upp imorgon , det är något fel för mig att lägga upp filmen.  Han var i allafall superduktig , otroligt bra känsla hade jag och han var som en dröm att rida. Verkligen en super träning :) 
 
Hoppas ni haft en bra torsdag,det har i allafall jag haft. Dagen började med skola,ganska seg dag dock, sen stallet & idag gick vi på en prommis med Totte, ca 30 minuter. Supermysigt! Och sen var det fotbollsträning. Filippa var hemma från fotbollen idag, hon hade ont i halsen. Satt hon satt bara och tittade på youtbe och massa sånt . Nog om det!! Hehe. 
 
 //Fanny






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: