2015-01-16 @ 23:42:07 / Filippa

Totte idag !

Idag var det ridlektion på srk , en träning alltså . Jag red SmåtteTotte och Fanny en ridskoleponny , sen var det några andra ridskoleponnysar+ryttare som är med i gruppen . 
 
Till det som det skulle handla om , dagens Totte . Hur det gick och vad vi gjorde.Jag skrittade fram ner till ridhuset , när jag kom ner skulle vi rida fram lite fritt i skritt och trav. Totte kändes jättefin , han lyssnade på mina signaler . Jag flyttade han lite på "serpentiner". Han flyttade på bakdelen bra , gjorde även några skänkelvikningar , jag värmde helt enkelt upp homom. Sedan så skulle vi hoppa över tre upphöjda bommar , galoppbommar . En liten serie helt enkelt . Vi skulle ha tre galoppsprång mellan varje , grundgalopp för dom andra hästarna men Totte har så småa gulliga galoppsprång. Så han fick ta i lite och länga stegen , men det gick bra . Bra och samma galopp mellan varje bom . 
 
Vi skulle göra det i båda varven , sedan tog hon bort bommen i mitten . Så mellan dom två bommarna som var kvar skulle vi ha mellan 4-5 galoppsprång . Totte hade fem och det kändes super . Vi hade en jämn galopp, ett bra grundtempo. Gjorde även det i båda varven , sedan skulle vi korta galoppen så mycket som möjligt . Få plats med så många galoppsprång som möjligt , det var en liten mini "tävling" . Totte är väldigt bra på det , så han klarade att få plats med 9 galoppsprång , dom andra runt 6 . Så Totte vann , bästa . 
 
Jag är supernöjd med dagens träning i allafall . 
 
 
 
 


Postat av: Tuva Björnwall

Kul :)

2015-01-17 @ 09:10:00 / http://fattagaloppen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: