2015-03-29 @ 22:17:04 / Fanny

Dagens dressyrtävling - Fanny och Totte

 Idag var det en lokal/regionl dressyrtävling på hemmaklubben, och jag var med. Faktiskt min första lokal/regionala tävling med Totte, för Filippa har tävlat dom andra, men jag har tävlat massor med lokal/regionala tävlingar med Sham (en ponny vi red förut) . 
 
Jag tävlade LB:1 , jag tycker att programmet är väldigt bra.Lagomt svårt och riktigt roligt programm helt enkelt.Red fram i 40-60 min. Han var sååå himla himla fin på framridningen. Perfekt, lyssnade hela tiden, bra form, stadig form lagom takt och inte stressad. Lugn och fin. 
 
När jg väl kom in på banan vart han lite taggad, inte så konstigt dock då han vilade igår;) . Men ju mer vi kom in i programmet destu bättre blev det. Travökningarna är såå bra, han länger verkligen på stegen, och sträcker ut sig så mkt. Galoppen var bra och för det mesta traven också. Så jag är supernöjd, verkligen.
Våran star, bästa Tottz♥♥ 
 
Det var även en lagomgång idag, den första. Vi låg först etta, men sen sjönk vi ner. Så ingen placering med laget, men en riktigt kul tävling :D
 
en bild från idag, fler bilder kommer att komma upp i olika inlägg :-)
/fanny
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: